22 de gen. 2013

Obertura de l'any Espriu

Demà dimecres, dia 23 de gener del 2013 el Conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya obrirà solemnement  l'Any Espriu. A l'acte, que se celebrarà al Palau de la Música Catalana, assistirà el M. Hble.Sr. Artur Mas i Gavarró, president de la Generalitat de Catalunya.

A la biblioteca Pere Casaldàliga de Balsareny també ho volem celebrar i per això us recomanem aquest poema extret de l'Antologia poètica publicada a l'any 1978 per Edicions 62 i "La Caixa" dins la col·lecció: "Les millors obres de la literatura catalana".
El poema es diu "El meu poble i jo" i està dedicat a la memòria de Pompeu Fabra, Mestre de tots.


Bevíem a glops
aspres vins de burla
el meu poble i jo.

Escoltàvem forts
arguments del sabre
el meu poble i jo.

Una tal lliçó
hem hagut d'entendre
el meu poble i jo.

La mateixa sort
ens uní per sempre:
el meu poble i jo.

Senyor, servidor?
Som indestriables
el meu poble i jo.

Tenim la raó
contra bords i lladres
el meu poble i jo.

Salvàvem els mots
de la nostra llengua
el meu poble i jo.

A baixar graons
de dol apreníem
el meu poble i jo.

Davallats al pou,
esguardem enlaire
el meu poble i jo.

Ens alcem tots dos
en encesa espera,
el meu poble i jo.
(1968)
Salvador Espriu

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Free Samples By Mail